سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جای پای باران

زن در اسلام دارای جایگاهرفیع و شایان توجهی است و در منابع اسلامی و قرآن مجید از آن به عنوان تکمیل کننده مرد یاد شده است . در قرآن کریم از زنان نمونه ای یاد شده است که زندگی آنان دلیل بر این حقیقت است که زن می تواند انسان کاملی باشد که مورد خطاب خدای رحمان قرار گیرد . آسیه همسر فرعون ، در کاخ کفر طریق بندگی می پیماید و حافظ جانیامبر اولی العظم خدا یعنی حضرت موسی می شود و در خانه کفر دل به توحید می سپارد و از زنان تأثیر گذار تاریخ می شود . طرح داستان شگفت انگیز حضرت مریم در قرآن و ولادت حضرت عیسی ، قابلیت کمالی زن در تربیت یکی از بزرگترین پیامبران الهی را به نمایش می گذارد . نمونه های فراوان دیگری چون ، دختران شعیب و مادر مریم همسر عمران نبی دلیل این امر است که نگاه اسلام ،تفاوتی در کسب کمالات بشری بین زن و مرد دیده نمی شود و در مقاطعی ، نقش زن . قابلیت های او از مزدان متمایز بوده است . ذکر نقش و مقام و منزلت والای حضرت خدیجه در این مجال نمی گنجد و بیان مولود آن بانوی کریم یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) که سیده زنان در جهان است و نقش بی نظیر آن بانو در تاریخ اسلام و حمایت آن دردانه خلقت از گسترش اسلام در این مجال نمی گنجد. درخشان ترین صحنه های رشادت و عظمت در حادثه و قیام عاشورا نمایان است آنجا که تمام انسانیت در مقابل تمام وقاحت ذلالت قد علم می کند ، نقش و عظمت زن در این حادثه به بزرگی نمایان شد . عاشورا صحنه بروز قابلیت های انسانی بود و در برگ برگ این صحنه یگانه تاریخ به نام زنانی برمی خوریم که عظمت در مقابل بزرگی آنان انگشت حیرت به دندان می گیرد . کدام قلم می تواند شرح دلدادگی زینب کبری را به برادرش و عظمت روح آن باوی جلیل القدر را به تصویر بکشد ؟ چگونه می توان تصور کرد که یک زن در آن وانفسای بلا ها و درد ها ، بتواند برادرش را
آسوده خاطر از آینده فرزندان و خاندانش کند ؟ تاریخ عاشورا مملو حضور زنان بزرگ است . شرح اسارت زنا و دختران رسول خدا و خطبه های جاودانه زینب کبری در انتقال فرهنگ حماسه عاشورا ، که همیشه تاریخ حدیث عظمت آن یگانه روزگار است . در حرکت های جریان ساز تاریخ اسلام و شیعه ، حضور زنان آگاه دلیلی جامع است بر اهمیت دین اسلام به حضور همراه با رغایت موازین شرعی زنان .

در مهاجرت جریان ساز امام هشتم (ع) که با فشار حکومت مأمون الرشید عباسی صورت پذیرفت ، از شیون زنان در آغاز هجرت امام ، تاحرکت کاروان حضرت فاطمه معصومه و مبارزه آنان تا شهادت آن حضرت در قم و نقش آن حضرت در معرفی جریان فساد و حکومت غاصبه عباسی و بیان فضائل و مناقب پدران و برادرش به جایگاه والای آن حضرت دلالت دارد . ..

برگ برگ تاریخ انقلاب از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 ، حکایت حضور توأم زنان و مردان مسلمانی است که از جور رژیم ستمشاهی و به امید تشکیل حکومت اسلامی به فرمان امام خود لبیک گفتند و در تمامی صحنه ها جانفشانی کردند زندان های مخوف آن رژیم شاهد استقامت زنان مسلمان و عفیفی است که سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی را به جا خریدند و برای نیل به هدف مقدسشان لحظه ای کوتاه نیامدند و با پیروزی انقلاب اسلامی در هر صحنه و مسئولیتی که لازم بود حضور داشتند . .

آنجا که دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله ور شد و تمامیت ارضی ایران اسلامی به خطر افتاد ، زن و مرد در کنار هم در مقابل دشمن متجاوز مقاومت کردند . حماسه زنان قهرمان تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را مشهون عطر وفاداری زنان به خاندان عصمت و طهارت کرده است .

 



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 12ساعت ساعت 5:16 عصر توسط سنگ صبور| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin

کد ماوس