سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جای پای باران

 

... بسیجی که در سال 58 تشکیل شد  ، نیازهای آن روز را تأمین می کرد – این یک نیاز بود – امروز بسیج نوع نیاز های دیگری را برآورده می کند . مسائلی که امروز مطرح است , آن روز مطرح نبود . ، امروز بسیج ما در زمینه ی علم ، در زمینه ی ابتکار ، در زمینه نوآوری پیشرو است . این هم هنر اتمام بود . امام در همین نوشته ای که در آذز 67 مرقوم کردند – یعنی آخر عمرشان ، تقریبا ده سال بعد از آن نوشته اول – از دانشجویان و طلاب می خواهند  که بسیج تشکیل بدهند ، بسیج دانشجو و بسیج طلبه . این نشان دهنده ی این است که نیازی که کشور به روحیه بسیجی دارد مربوط می شود به همه زمینه ها ، از جمله  زمینه هائی که در قلمرو حوزه علمیه است و زمینه هایی که در قلمرو دانشگاههاست . امروز در حوزه علمیه هم فضلای بسیجی ما ، علمای بزرگ بسیجی ما حضور دارند . افتخار هم می کنند امام هم افتخار می کرد . امام با آن عظمت ، می گفت من افتخارم این است که یک بسیجی ام . در دانشگاه هم بسیج دانشجو ، بسیج اساتید ، یک پدیده ی پیشرومنده و پیشرو محسوب می شود . 

امروز ما در همه ی زمینه ها مسائلی داریم که آن روز نداشتیم . آن رو از این پیشرفتهای علمی نبود اول انقلاب  هم و غم نظام و بسیج و سپاه و همه مسئولین کشور و انقلاب این بود که این موجودیت جدید را حفظ کنند . این نهالی که تازه از سرزمین این مملکت روئیده بود نگذارند از بین برود و برکنده شود . ...

پایه اصلی کار بسیجی اخلاص است . ((گمنام )) از جمله ی تغبیرات امام است .  «مکتب شاهدان و شهیدان کمنام » کمنام یعنی دنبال نشان نبودن ، گفت : « در کیش ما تجرد عنقا تمام نیست / در قید نام ماند اگر از نشان گذشت » برای خدا کار کردند که این ناشی از روحیه اعتماد به خدا، می دانیم که پیش خدا ضایع نمی شود . شما در خلوت عبادت می کنید ؛ با خدا حرف میزنید ، کسی هم نمی فهنمد . خاطرتان جمع است که خدا دارد می بیند ، این عبادت را محسوب می کند. کران الکاتبین الهی نمی گذارند این عبادت شما مثل عملی که انجام نشده بماند . نه تحقق پیدا کرده . این را یادداشت می کنند . آن وقت ، « فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره » همین را می بینید . عین همین در فعالیت های اجتماعی است . شما یک حرکتی را انجام می دهید برای خدا یک اقدامی را می کنید برای خدا یک تصمیمی را میگیرید برای خدا . هیچ کس هم نمیفهمد .برای این تصمیم پیش هیچ کس هم تفاخر نمی کنید این را خدای متعال می فهمد ، میداند ، می نویسد به خدای متعال اعتماد دارید به خدای متعال حسن ظن دارید حالا گیرم دیگران نفهمیدند . مگر دیگرام چقدر به ما مزد می دهند ؟ در مقابل مزد الهی این مزد های دنیوی مگر چقدر است ؟ بسیجی اینجوری فکر می کند لذاست که اخلاص به خرج می دهد . مخلصا لله کار را انجام می دهد . اخلاص یکی از خصوصیات است . اگر اخلاص شد آن وقت خودپرستی ها و خود محوری ها و اینها برکنار خواهد شد . ثروت اندوزی برای خود ، دست دراز کردن به اینجا ، به آنجا ، دیگر ممنوع خواهد شد اینها همه اش ناشی از شرک است ، شرک پنهان وقتی که اخلاص بود ، شرک نبود اینها دیگر از بین خواهد رفت . روحیه بسیجی این است . در مدیریت های کشور ، در نظام عمومی کشور و سازماندهی عمومی کشور در فعالیت های گناگون ، در فعالیت های مرسوم دولتی ، در فعالیت های شخصی همه جا روحیه بسیجی م تواند خودش را نشان بدهد . ...

بدیهی است که شیطانهای عالم دست بر نمی دارند تا وقتی از پا نیفتند دست بر نمی دارند . حکومت منحرف و کج و غلط شوروی تا وقتی بود مثل همین نظام ریبرال – سرمایه گذاری و به قول خودشان – لیبرال دموکراسی – با اسلام و جمهوری اسلامی مخالف بود . می دانید اینها در صد تا مسئله با هم مخالف بودند اما در چند مسئله با همدیگر توافق داشتند . یکی از آن مسائل و در رأس آنها مبارزه با قیام سلام و پیشرفت اسلام و نظام جمهوری اسلامی بود . ولی خب نظام منحرف شیطانی شوروی نابود شد . این یکی هم نابود خواهد شد اما تا هستند زور خودشان را می زنند و همه همت خودشان را به میدان می آورند برای مقابله ی با نظام اسلامی البته بلاشک بی فایده است . اگر این طرف ایستادگی داشته باشد ، صبر داشته باشد ، امید را در دل خود از دست ندهد و دنبال کند ، قطعا پیروزی با این طرف است این یکی از سنت های الهی است . خدای متعال صادق است . ...

یکی از چیزهایی هم که من لازم است عرض کنم ، این است که بسیج با همین خصوصیاتی کهگفته شد ، پایبند به قوانین و مقررات و ارزشهائی است که در قالب نظام مجسم شدند . ابتکار باید به وجود بیاید ، نوآوری باید به وجود بیاید ، اما بی انظباتی نه . یک عده اشتباه می کنند خیال می کنند بسیجی یعنی کسی که پایبند به مقررات نیست ، پایبند به قوانین نیست پایبند به ضوابط مستقر در جامعه نیست نخیر این خطا و اشتباه است . البته اگر چنانچه هویت کلی بسیج که گاهی در مجموعه نظام خودش را نشان می دهد یعنی شامل رهبری و مجموعه ی قانونگذار و اینها ببینند که یک ضابطه ای مانع است آن ضابطه را عوض می کند ضابطه را عوض می کند نه اینکه بی ضابطگی و بی انضباطی به خرج بدهد . از دوره جنگ در زبان بعضی ها بود که بسیج بی هوا حرکت می کند ، - می گفتند بسیج بی ترمز -  علت هم این بود که در میدانهای جنگ ، در عرصه های نبرد بسیجی ها همین طور هی پا به زمین می کوبیدند اصرار داشتند که حمله انجام بگیرد می خواستند زودتر تهاجم کنند آن روحیه هیجان و نشاط جوانی آنها را به سمت میدانها می کشاند . خب فرمانده ها  همه جا مصلحت نمیدانستند نگه می داشتند یک نوع کشمکش اینجوری همیشه در بخشهای مختلف جبهه های نبرد وجود داشت میگفتند بسیج بی ترمز است این به این معنا نیست که بسیج بی انضباط است ، یا باید بی انضباط باشد یا بی انضباطی یک ارزش است  ابداً خود نفس انضباط و منضبط بون ، منظم بودن یک ارزش است امیر المومنین (ع) به فرزندانش وصیت می کند : « اوصیکم به تقوی لله و نظم امرکم »کارتان را منظم داشته باشید . نظم داشته باشید اگر نظم از بین رفت اگر آهنگ درست از بین رفت ناهنجاری به وجود می آید . در همه جا همین جور است نظم است که زمینه برای موفقیت فراهم می کند یک نیروی نظامی هم اگر نظم نداشته باشد بکلی بی فایده است ...

من به شما عرض می کنم آینده کشور آینده بسیار روشنی اسن . علی رغم همه ی آنچه که دشمنان ما می خواستند و هی گفتند و برخی حنجره های غرض ورز و زبان های آلوده به بدخواهی آنها را تکرار کردند ، تبلیغ کردند یک عده هم ساده لوحانه باور کردند . حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت موفق است . تجربه روی زمین ما این را نشان می دهد . ما خیالبافی نمی کنیم . نمی خواهیم توهم سازی کنیم و خودمان را با توهمات خودمان خوشحال کنیم . نه واقعیات را نگاه می کنیم ، می بینیم نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در سایه ی این نظام در این سی  و دو سال روز به روز پیشرفت کردند آن هم پیشرفتهایی بسیار برجسته تر از پیشرفتهای متعارف و معمول ملتها . بعضی ملتها هستند که مدیریت های خوبی دارند ، کارهای خوبی می کنند ولی این حرکت ملت ایران موفقانه تر و کامیابانه تر بوده از آنچه در دنیا وجود دارد و متعارف است . د رهمه ی زمینه ها همین جور است ما پیشرفت کرده ایم . 

بعضی مشکلات در جامعه وجود دارد . پیشرفت کردن معنایش این نیست که مشکلات میست . معنایش این است که حرکت به سمت کامل شدن و بهتر شدن است و این وجود دارد در همه زمینه ها همین طور است . در زمینه سیاسی در زمینه ی علمی ، در زمینه ی تجربه های مختلف در عرصه های گوناگون که می تواند الهام بخش مدیرانی باشد که در قسمتهای مختلف کشور یا در مدیریتهای کلان کشور حضور دارند . این م یتواند به آنها کمک کند . 

از همه مهمتر پایبندی به ارزشهاست . پایبندی به مبانی و ارزشهائی که انقلاب براساس آنها به وجود آمد  خیلی چیز مهمی است . به اعتقاد من با نگاه و تشخیص من امروز این پایبندی بیشتر از گذشته است . خب اول انقلاب هیجانهای جوانها خیلی زیاد بود . که ناشی از همان شعله ی انقلاب بود « اما عمق در همه جا وجود نداشت بنده آن روز هم با دانشجوها سر و کار داشتم ، هفته ای یک بار می رفتم دانشگاه ، پاسخ به سوالات می دادم در تهران و هر جای دیگر هم میرفتم همین جوری بود ، با سوالات دانشجوها مواجه بودم . امروز نگاهها خیلی عمیق تر ، بنیانی تر و برخاسته از ژرف نگری بیشتر در مبانی است . آن روز هیجان بود ، حرکت بود ، حرکت هم حرکت بسیار موفق و با ارزشی بود فداکاری های فراوانی هم شد اما جوان امروز ما عمیق تر است . امروز آن مایه های هیجانی هم نیست تبلیغات دشمن هم فراوان است در عین حال جوان امروز اینجوری است . حالا بعضی ها از همه ی این مثبتات چشم می پوشند ، نگاه می کنند به موارد آسیب یافته و ناهنجار فقط ناهنجاریها را می بینند این غلط است ناهنجاری هست باید نگاه کنیم ببینیم این ناهنجاری ها به سمت یافتن است یا نه اگر دیدیم به سمت سلامت است به سمت درست شدن است ، به سمت فهمیدن است بفهمیم که این کار کار موفقی است آن هم در این دنیا ، دنیایی که مسائل تبلیغاتی از اطراف به جوان مومن و سالم ما تهاجم کردند . 

جوانهای عزیز این دیدگاه را پایه ای قراربدهید  برای حرکت خودتان دهید سعی کنید در محیط پیرامونی اثر بگذارید . سعی کنید این تعمق را بیشتر کنید سعی کنید آگاهی های اسلامی عمیق تر را در حوزه کاری خودتان گسترش بدهید . امرز خوشبختانه وسائل این کارها هم فراهم است . همین نوشته های شهید مطهری ونوشته های فضلا و علمای برجسته ای که امروز در قم و تهران و جاهای دیگر هستند . 

چیزهای خوبی است معارف خوبی است مطالب خوبی است در آنها معنویت هست ، عقلانیت هست ، دقت هست ریال آینده نگری هست ذهن خودتان را به این معارف تبدیل کنید و این را در محیط پیرامون خودتان گسترش بدهید . 

البته یک روحی هم در اینجا وجود دارد و آن ارتباط با خداست هر چه می توانید ارتباط معنوی و شخصی خودتان را با خداوند متعال را تقویت کنید این خیلی با ارزش است. این نگاه جوانانه شما ، یک سخن گفتن از روی دل با خدا یک استغفار یک تهلیل و تکبیر یک استغاسه ، تضرع پیش پروردگار عالم از شما جوان ها آثار خیلی زیادی را بر جا می گذارد این را فراموش نکنید . 

این جلساتی را هم که دارید- جلسات معنویت و دعا و اینها -  سعی کنید آنها را همراه کنید با معرفت . دعای کمیل همره با شناخت مفاهیم دعای کمیل و معرفت دعای کمیل ، دعای ندبه همین جور و بقیه کارهایی که انجام می گیرد  با معرفت باشد از علمای محترم ، خوب و صاحب فکر – که به حمدالله هستند – استفاده بشود . 

این حرکت حرکت موفقی است و ملت ایران به کمک همین روحیه های جوان و مومن و بسیجی و دارای ابتکار انشائالله قله های اقتدار جهانی را فتح خواهد کرد و به دست خواهد آورد و ان شائالله پرچم اسلام را بر این قله ها خواهید کوبید همچنان که سی سال پیش کسی خیال نمی کرد که شعار اسلام و قرآن و ایمان به مبانی اسلامی در کشوری مثل تونس یا در کشوری مثل مصر بلند شود . امروز این شعارها را مشاهده می کنید ان شاالله این روند رو به گسترش باشد .

پروردگارا به محمد و آل محمد فضل و رحمت و کرامت خود را بر این دلهای پاک و روشن نازل بفرما  پروردگارا به محمد و آل محمد ما را در هر نقطه ای از کشور و در هر بخشی از بخشهای مجموعه ی این کشور قرار داریم ، موفق بدار که بتوانیم بر طبق رضای تو عمل کنیم پروردگارا دشمنان این ملت را منکوب و سرکوب کن . پروردگارا وسائل عزت و شرف و افتخار دینی و اسلامی این ملت را روز به روز برای او فراهم تر بفرما . پروردگرا ارواح طیبه شهیدان عزیز ما را با پیغمبر محشور بفرما . پروردگارا روح مطهر امام بزرگوار ما را با اولیائش محشور کن 

 

                                                                                                                               وسلام علیکم و رحمةالله و برکاته   

 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

بسیجی دل به دریا می سپارد 

نماز خون به صحرا می گذارد 

زخون خویش هنگام شهادت 

بسیجی نام رهبر می نگارد 

 

 

ای آشنا ترین مهر آشنایی عشق 

بیرون نمی شود از هوای عشق 

راه تو می روم معشوق بی سرم 

تا عاقبت کنم جان فدای عشق 

همرزم من بیا تا غسل خون کنیم 

در وادی منا در کربلای عشق 



نوشته شده در یکشنبه 91 آبان 21ساعت ساعت 12:16 عصر توسط سنگ صبور| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin

کد ماوس